2014. február 3., hétfő

Állati statisztika

Végeztem egy kis kutakodást a neten, mert érdekelt vajon hányan és milyen házi kedvencet tartanak itthon és külföldön. Először egy amerikai oldalon landoltam, ahol azt találtam, hogy az Egyesült Államok háztartásának 68%-ában vagyis kb. 82,5 millió otthonban található házi kedvenc. Ennek kb. 40%-ában kutya (számszerűleg 83,3 millió egyed), 32 %-ában macska (95,6 millió egyed), 5%-ában madár (20,6 millió egyed) található. Egy otthonban nem csak egy kedvenc található, s a macskák némi létszámfölényben vannak. (Forrás: http://www.americanpetproducts.org/press_industrytrends.asp)
OK, de mi a helyzet Európában, hiszen mi itt élünk. Az alábbi információra bukkantam, ami 28 európai ország adatait tartalmazza. Kb. 72 millió európai háztartásban van legalább egy Kedvenc, becslések szerint 24 - 24%-ában van kutya vagy macska. A Kedvencek létszáma a következőképpen alakul:

Ebből is az derül ki, hogy a macskák egyelőre nyerésre állnak. Lássuk, hogy néznek ki az adatok Magyarországon.
Hát úgy látszik nálunk is hasonló a helyzet bár én Rusty örökbefogadásával igyekeztem javítani ezen a statisztikán :-) Ha más országok adatai is érdekelnek, akkor innen letöltheted: FEDIAF tények és adatok 2012




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése